Afgelopen week werd het eerste event in Brussel afgewerkt voor een groep van 70 enthousiastelingen. De ervaring leert Event Masters alvast dat het een schot in de roos is! De komende weken wordt het aanbod van stadsspelen uitgebreid en staat Antwerpen, Oostende, Mechelen, Gent en Luik op het programma. Maar ook Stockholm, Rome en Dubrovnik zitten al in de pipeline. Het ontwikkelde platform is immers zo ontworpen dat zowel de B2B-markt als de B2C-markt benaderd zal worden, en hierbij wordt er voor het eerst over de grenzen gegaan.
Personalisatie
Wij zijn er ons meer dan ooit van bewust dat elk event uniek is. Het platform is gemakkelijk aanpasbaar, zodat er voor elke klant een spel op maat kan gemaakt worden. Dit gaat verder dan het obligate logo van de klant op het spel (dit is slechts de basis). Alle vragen, waypoints en zelfs quiz-vragen kunnen erin verwerkt worden. Zo is het perfect mogelijk om tijdens het spel delen van de powerpoint die in de voormiddag getoond werden door het management, te herbruiken en er vragen over te stellen.
Prijs
Het klinkt misschien allemaal erg duur, maar dat hoeft het niet noodzakelijk te zijn. Deze nieuwe vorm van stadsspelen zijn zelfs niet duurder dan de vroegere variant van stadsspelen die al in het aanbod van Event Masters zitten!
Het hing al een tijdje in de lucht, maar eindelijk is het zo ver. Event Masters trekt steevast de kaart van de innovatie en legt nu de lat wel heel hoog.
Het voorbije half jaar werd hard gewerkt aan een nieuw en state-of-the art iPad city game platform. Het objectief was even eenvoudig als uitdagend: het beste en meest vooruitstrevende interactieve stadsspel maken. Onze goede vriend, de iPad, mag hierbij natuurlijk niet ontbreken!
Interactiviteit
De grootste troef bij dit stadsspel is ongetwijfeld de interactiviteit. De klassieke stadsspelen of treasure hunts waarbij kleine groepjes in de stad ronddwalen en elkaar pas op het einde terug tegenkomen, is bij deze voorbij. De teams kunnen onderling met elkaar chatten, strategieën uitwisselen, foto’s doorsturen, ...
In de stad moeten de deelnemers op zoek naar waypoints die op hun interactieve map staan aangeduid. De ingebouwde gps brengt hen netjes naar de gekozen waypoints en eenmaal ter plaatse springt de vraag te voorschijn. Bovendien zorgen we er steevast voor dat de deelnemers ook echt iets van de stad te weten komen. Naast de spelinformatie staat de iPad city game immers vol met interessante toeristische informatie. Zowel het competitiebeest als de in cultuur geïnteresseerde deelnemers zullen hier dus hun gading in vinden.
Spel
Teams kunnen samenwerken of elkaar tegenwerken. Dat is deel van de strategie die ze uitzetten. Zo kunnen ze perfect met iedereen communiceren en hebben ze via het overzicht van de scores altijd een idee van de laatste stand van zaken. Mits de juiste strategie zouden ze informatie kunnen delen. Maar het kan ook anders. Je kan een ander team uitdagen voor een proef of zelfs de iPad van een ander team voor enkele minuten blokkeren. Van collegialiteit gesproken...
Tijdens de speurtocht door de stad kunnen er verschillende proeven uitgewerkt worden. Dit gaat van eenvoudige vragen op terrein, tot het nemen van creatieve foto’s, oplossen van quizvragen en zelfs het maken van een lipdub of dansvideo met het team. De functionaliteiten van de iPad worden immers maximaal gebruikt!